Matematika nesikandžioja: teisinga metodika padės ją pamilti 

Grįžti

Matematika nesikandžioja: teisinga metodika padės ją pamilti 
event 2019-08-27 domain Švietimo informacinių technologijų centras label_outline Aktualijos

Matematika nesikandžioja: teisinga metodika padės ją pamilti 

Skaičiai, aritmetiniai veiksmai, matavimai, formulės – dažnam vaikui tai sukelia nerimą ir stresą. Tačiau dažniausiai yra bijoma to, ko nesuprantame. Intelekto lavinimo ir mintino skaičiavimo akademija „Menar“ pakvietė žinomas mamas pasijusti vaikais, pirmą kartą susidūrusiais su skaičiais, ir perprasti matematikos paslaptį. 

Pasaulis yra matematika

Kartu su artėjančia rugsėjo pirmąja kyla ir nerimas dėl prasidėsiančių naujų mokslo metų. Vieni vaikai gabesni humanitariniams mokslams, kiti tiksliesiems. Su matematika patariama supažindinti vaikus nuo pačių pirmų dienų. 

„Bendraudami su mažyliu mes turime įtraukti skaičius. Juk galima pasakyti ne tik žaisliukas, bet ir vienas žaisliukas, du meškiukai ar penkios kaladėlės. Pradėti pažintį su matematika reikia nuo konkrečių daiktų, skaičiuojant laiptus, pupeles, pieštukus, mašinas. Tada tik pereiti į vaizdinius: skaičiuoti daiktus esančius paveikslėliuose. Ir tik tada prie matematinių simbolių, skaičių, ženklų, veiksmų. Ši seka būtina, kad vaikas lengvai įsisavintų tai, kas mums, suaugusiems, dažnai atrodo paprasta“, – pasakoja akademijos „Menar“ mokytoja Monika Sadauskienė, su kuria vaikai užsiėmimų metu mielai keliauja į skaičių pasaulį per pasakas, žaidimus, dainas, istorijas.

Oksfordo universitete sukurta programa 

Atviroje akademijos pamokoje apsilankė ir dviejų porų dvynių mama Ieva Arnauskienė. „Mano sūnūs nuo mažų dienų domėjosi skaičiais, jie viską skaičiavo. Akivaizdu, kad patinka, tad ir pamokos metu aktyviai sprendė užduotis, ieškojo atsakymų. O mergaitėms skaičiai visai neįdomūs, bet mokytojos sugebėjo įtraukti ir sudominti. Mažosios susidomėjo, kas tie „numiconai“. Spalvos, figūrėlės, istorijos – puikus būdas sužadinti vaikų smalsumą“, - pasakoja nuomonės formuotoja I.Arnauskienė. 

„Numicon“ metodas, sukurtas Oksfordo universitete, yra ypatingai patrauklus visame pasaulyje tuo, jog vaikai mokosi suvokti skaičius per praktiką, lytėjimą, vaizdus bei žaidimą. Visas mokymosi procesas vyksta žaidimo metu. Vaikai stato įvairias konstrukcijas iš priemonių, dėlioja mozaikas, lipdo iš plastilino bei naudoja įvairias kitas papildomas kūrybines medžiagas. Tad ši metodika pritaikyta vaikams nuo 3,5 metų. 

Sugeba skaičiuoti greičiau nei skaičiuotuvas

Šiuolaikinis pasaulis mus lepina, kad bet kokią informaciją keliais pirštų paspaudimais galime surasti internete. Tačiau tai visiškai nelavina atminties.

Atviros pamokos metu svečiams buvo pristatoma ir mentalinės aritmetikos programa vaikams „Abacus“. Šios programos metu vaikai mokomi skaičiuoti mintinai, išmokti sukoncentruoti dėmesį bei greitai įsisąmoninti informaciją.

„Niekada nemaniau, kad matematikos mokymasis gali būti toks teatrališkas. Smagu atrasti metodikas, padedančias lavinti ypatingus gabumus: dėmesio sukaupimo, atminties, greitos orientacijos ir reakcijos, pastabumo, kūrybiškumo“, – pasakoja tinklaraščio „BabyBlog“ autorė Sotera Šveikauskaitė.

Akademija „Menar“ veiklą Lietuvoje pradėjo 2013 metais Vilniuje. O šiuo metu užsiėmimai vyksta ne tik sostinėje, bet ir Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose.