Mokytojų apklausa: paauglių ekonomikos žinios vis dar šlubuoja, mokyti pradedama per vėlai

Grįžti

Mokytojų apklausa: paauglių ekonomikos žinios vis dar šlubuoja, mokyti pradedama per vėlai
event 2019-08-19 domain Alfa.lt label_outline Spaudos apžvalga

Mokytojų apklausa: paauglių ekonomikos žinios vis dar šlubuoja, mokyti pradedama per vėlai

Tarptautiniai tyrimai rodo, kad lietuvių – tiek suaugusiųjų, tiek paauglių – ekonominis raštingumas yra menkas. Tai patvirtina ir ekonomikos mokytojų apklausa. Iš apklausoje dalyvavusių trečdalio šalies ekonomikos mokytojų mažiau kaip 2 proc. mano, kad paauglių ekonominis raštingumas yra puikus. Dauguma – daugiau kaip du trečdaliai – apklaustų pedagogų pastebi, kad mokiniai nesugeba ekonomikos principų taikyti realybėje, net jei juos ir išmoksta.

„Siekdami valstybės institucijų išsikelto tikslo – pagal ekonomikos žinias viršyti EBPO šalių vidurkį, pirmiausia turime atsižvelgti į pačių mokytojų nuomonę ir realias kasdienes problemas. Juo labiau kad prieš metus daryta visuomenės apklausa parodė, kad dauguma žmonių ekonomikos žinių įgauna būtent mokymosi įstaigose“, – teigia mokytojų apklausą atlikusio Lietuvos laisvosios rinkos instituto švietimo centro vadovė Marija Vyšniauskaitė.

Apklausus ekonomikos mokytojus 57-iose šalies savivaldybėse paaiškėjo, kad jie ekonomikos mokymo programą vertina kaip iš dalies atitinkančią poreikį. Tačiau daugiau kaip trečdalis pedagogų jos tiesiog nespėja išdėstyti. 99 proc. apklausoje dalyvavusių mokytojų teigia, kad ekonomikos būtina mokyti nuo jaunesnio amžiaus, tai daryti nuosekliau. Šiuo metu ekonomikos mokoma 9–10 klasėse, tam bendrojo ugdymo programoje skiriama 30 valandų per 12 mokyklos metų.

Daugiau skaitykite čia.