Tinklalapio logotipas

Nuotolinis mokymas(is)

Grįžti

Nuotolinio mokymosi iššūkiai ir atradimai
event 2021-07-02 domain Nacionalinė švietimo agentūra

Nuotolinio mokymosi iššūkiai ir atradimai
„TeraSky Baltic“ skaitmeninės transformacijos vadovas Paulius Valiulis

Nors nuotolinis mokymasis sukėlė nemažą ažiotažą, daug pasipiktinimo bangų tiek tarp mokytojų, tiek tarp moksleivių, tiek tarp pastarųjų tėvų, specialistai netruko atkreipti dėmesį, jog staigūs pokyčiai mokymosi procese sukėlė toli gražu ne visų mokyklų pasipiktinimą ir neviltį. Gal būt ir sutapimas, bet dauguma šių mokyklų vos prasidėjus karantinui pradėjo naudoti, o kai kurios jau ne vienerius metus naudojo „Google Workspace for Education“ – specializuotą mokymuisi skirtą platformą.

Naudosis ir po karantino

Kaip pasakoja Lina Zubauskienė, Gargždų „Minijos“ progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, jų mokykla „Google Education“ pradėjo naudoti pirmojo karantino metu. „Norėjome pasirinkti platformą, kad galėtume pradėti dirbti jau nuo pirmosios dienos ir būtent „Google“ matėme tokią galimybę. Mūsų mokykloje yra įvairaus amžiaus ir kompiuterinio raštingumo lygio mokytojų. „Google Meet“ pasirodė itin paprasta, viskas lietuvių kalba ir iš tiesų nekilo jokių problemų nei mokytojams, nei mokiniams. Paskui pamažu įsisavinome ir kitas funkcijas“, – pasakoja pedagogė.

Pasak jos, viena labiausiai sužavėjusių „Google Education“ platformos savybių – saugumas. Tuo metu, kai kitose mokyklose vis kildavo skandalų dėl nelegaliai pasijungusių trečiųjų asmenų veiksmų ar pačių mokinių išdaigų, „Google“ tokie dalykai iš principo neįmanomi.

„Pamokose gali dalyvauti tik prie savo „Google“ paskyrų prisijungę mokiniai, visi matomi vardu ir pavarde, labai aiškiai matome ką jie daro, tad galimybių išdykauti nelabai yra, o mokytojai gali kontroliuoti mokinius, kad jie mokytųsi, o ne užsiimtų pašaliniais veiksmais, kaip teko girdėti nusiskundimų iš kitų mokyklų“, – dėsto L. Zubauskienė.

Pasak Minijos progimnazijos direktorės pavaduotojos, jau dabar aišku, kad „Google Education“ bus naudojama ir ne karantino metu, nes kai kurios funkcijos tiesiog yra labai patogios. Be to, ją bus galima išnaudoti kai užeina šalčiai ar dideli karščiai, gripo sezonas, baigiamieji egzaminai, kai mokykloje negali vykti ugdymo procesas, kitais atvejais.

Kaip didelį šios platformos privalumą L. Zubauskienė įvardino tai, kad mokytojai jaučia didelę jos atstovų paramą, pavyzdžiui yra sukurta speciali, mokytojams skirta, „Facebook“ grupė, kur iškilus klausimams galima kreiptis ir labai operatyviai suteikiama pagalba.

Palengvina mokytojo rutiną

Gerų žodžių „Google Education“ negailėjo ir Vilniaus Antakalnio progimnazijos direktorius Tomas Jankūnas, kurio mokymo įstaigoje „Google“ naudojamas jau daugiau kaip penkerius metus. „Iki šiol naudojome nemokamą „Google Education“ versiją. Per karantiną „Google“ suteikė mokykloms galimybę nemokamai naudotis versija su daugiau galimybių ir jau dabar žinome, kad pradėsime naudoti mokamą versiją, nes suteikiamos naudos labai palengvina darbą“, – pasakoja T. Jankūnas.

Pasak mokyklos vadovo, mokama versija pranašesnė, nes, pavyzdžiui, galima suskirstyti mokinius į atskiras grupes, gaunama automatinė lankomumo ataskaita, mokiniai pamokos metu gali užduoti klausimus mokytojui, o mokytojas rengti greitas apklausas mokiniams, yra specialios programos chemijos, matematikos formulių rašymui ir visa tai tarpusavyje susieta, nereikia naudoti atskirų programų.

„Kaip kiekvienas specializuotas dalykas, taip ir „Google Education“ platforma yra skirta mokymuisi ir tai jaučiasi, kad ne pritaikai savo reikmėms kažką, o naudoji tai, kas kurta galvojant apie mokymosi procesą“, - sako T. Jankūnas.

Jau apie dešimt metų „Google“ platformą ne tik mokslams, bet apskritai visiems įstaigos poreikiams naudojanti Kauno Jėzuitų gimnazija nuotoliniam mokymui pasirengė per tris dienas. „Esame, galima sakyti, „Google“ fanatikai. Bet iš tiesų labai patogu, kai viskas yra debesyse, viskas vienoje platformoje, viskas lengvai susiejama“, - pasakoja gimnazijos direktorius Virgilijus Saulius.

Jau apie dešimt metų „Google“ platformą ne tik mokslams, bet apskritai visiems įstaigos poreikiams naudojanti Kauno Jėzuitų gimnazija nuotoliniam mokymui pasirengė per tris dienas. „Esame, galima sakyti, „Google“ fanatikai. Bet iš tiesų labai patogu, kai viskas yra debesyse, viskas vienoje platformoje, viskas lengvai susiejama“, - pasakoja gimnazijos direktorius Virgilijus Saulius.

Ši mokslo įstaiga naudoja ne tik virtualią „Google Education“ platformą, bet moksleiviams nupirkusi ir kompiuterius „Chromebook“. „Be to, kad tai itin lengvai perprantamas kompiuteris, jis veikia tik „Google“ debesyje. O tai reiškia, kad viskas ką juo sukuri yra tavo „Google“ paskyroje ir niekada nedings – prarasti savo duomenis yra neįmanoma. Tad, kas pasitaiko su mokiniais, sulūžus kompiuteriui, niekur nedingsta nei namų darbai, nei užduotys ar projektai. Viską gali pasiekti bet kuria priemone, kuria gali prisijungti prie interneto“, - pasakoja V. Saulius.

Lietuvoje – jau trečdalis milijono paskyrų

„Google“ atstovo regione „TeraSky Baltic“ skaitmeninės transformacijos vadovas Paulius Valiulis pasakoja, jog „Google“ vien pandemijos laikotarpiu nemokamai sukūrė Lietuvos mokyklų mokytojams ir mokiniams net 300 tūkstančių „Google Workspace for Education“ paskyrų. Tuo pasinaudojusios apie 200 mokyklų nemokamai gavo itin didelį ir nemokamą priemonių ir skaitmenizuotų pamokų resursą, kuris pritaikytas mokytis nuotoliniu būdu, tačiau tai neišnaudojama.

„Galiu tik pasidžiaugti, kad mokyklos, kurios nuotoliniam mokymui naudojo „Google“ platformą, mažiausiai skundėsi dėl nepatogumų. O juk reikia pripažinti, kad mokytojai susidūrė su dideliais iššūkiais ir galima juos tik pasveikinti su tuo, kaip jie susidorojo – tikri šaunuoliai. Reikia suprasti, kad jei būtų nuspręsta Lietuvoje mokymąsi padaryti nuotoliniu neištikus pandemijai, tokia reforma tikrai truktų keletą metų“, - pastebi P. Valiulis.

Kartu IT specialistas pastebi, jog karantinas padovanojo mums unikalią galimybę keistis – jei nesustotume ir toliau tęstume mokslo transformaciją, galime turėti vieną moderniausių mokymo sistemų pasaulyje.

„Esame maži, bet būtent dėl to galime būti lankstūs ir orientuoti į technologijas. Pradžia padaryta karantino metu. „Google“ gali pasiūlyti daugybę sprendimų, kurie pritaikyti ne tik nuotoliniam, bet ir tiesioginiam ar hibridiniam mokymui. Pamokos taptų įdomesnėmis, leidžiančiomis daug lengviau įsisavinti dėstomą medžiagą. Pasaulyje jau 150 mln. mokinių ir mokytojų naudojasi šia platforma, o per šių metų pirmus du ketvirčius stebint Skandinavijos ir Beniliukso šalis, pastebima itin didelė „Google“ produktų paklausa. Manau, kad turime istorinį šansą, pasitelkiant technologijas, pakeisti mokymosi procesą taip, kad jis būtų daug efektyvesnis.“, - tvirtina P. Valiulis.

„TeraSky Baltic“ informacija