Švietimo, mokslo ir sporto ministerija teikia siūlymus dėl profesinio mokymo įstaigų tinklo pertvarkos

Grįžti

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija teikia siūlymus dėl profesinio mokymo įstaigų tinklo pertvarkos
event 2020-01-29 domain Švietimo, mokslo ir sporto ministerija label_outline Aktualijos

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija teikia siūlymus dėl profesinio mokymo įstaigų tinklo pertvarkos

Siekdama kelti profesinio mokymo kokybę Švietimo, mokslo ir sporto ministerija teikia siūlymus dėl profesinio mokymo įstaigų tinklo pertvarkos. Mokyklų bendruomenės, savivaldybės, socialiniai partneriai kviečiami aktyviai įsitraukti į siūlymų svarstymą.

„Mūsų tikslas – kiekvienam mokiniui sudaryti kuo geresnes tiek bendrojo ugdymo, tiek profesinio mokymo galimybes efektyviausiai panaudojant esamus išteklius. Tad skatiname tiek mokyklų bendruomenes, tiek savivaldybes bendradarbiauti kartu kuriant mūsų šalies regionų poreikius geriausiai atitinkančius sprendimus“, – sako ministras Algirdas Monkevičius.

Kaip pabrėžia švietimo, mokslo ir sporto viceministras Arūnas Plikšnys, profesinių mokyklų tinklą pertvarkant siekiama kelti profesinio mokymo kokybę sudarant mokiniams geresnes sąlygas mokytis,, įgyti darbo rinkoje paklausią profesinę kvalifikaciją, plėsti profesinio mokymo programų pasirinkimą ir neformaliojo profesinio mokymo pasiūlą, kai nėra suteikiama diplomu patvirtinama kvalifikacija, tik tam tikri specifiniai profesiniai įgūdžiai.

„Svarbu, kad profesinio mokymo įstaigos atlieptų realius darbdavių ir besimokančiųjų lūkesčius, kad kuo daigiau baigusiųjų įsidarbintų pagal savo profesiją. Todėl siekiame sutelkti išteklius ir pasiūlyti kuo įvairesnių, lankstesnių mokymo formų. Keičiasi demografinė situaciją, darbo rinka, besimokančiųjų poreikiai – profesinis mokymas privalo juos tenkinti“, – sako viceministras A. Plikšnys.

Ministerijos parengtame profesinio mokymo įstaigų tinkle pertvarkos projekte numatoma, kad nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. Lietuvoje veiks 56 profesinio mokymo įstaigos, šiuo metu jų yra 61.

Tris profesinio mokymo įstaigas numatoma reorganizuoti prijungimo būdu: Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokyklą siūloma prijungti prie Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos, Dieveniškių technologijų ir verslo mokyklą – prie Vilniaus technologijų, verslo ir žemės ūkio mokyklos, Kaišiadorių technologijų ir verslo mokyklą – prie Vilniaus komunalinių paslaugų mokyklos.

„Prijungiamos mokyklos veiktų kaip didesnių įstaigų skyriai, gautų iš jų pastiprinimą, tai leistų koreguoti mokymo programas, plėsti jų pasiūlą“, – sako A. Plikšnys.

Dar dvi profesinio mokymo įstaigas siūloma reorganizuoti į vieną: Klaipėdos laivininkų mokyklą numatoma sujungti su Klaipėdos laivų  statybos ir remonto mokykla įkuriant Jūrų profilio specialistų rengimo centrą.

Mažose vietovėse veikiančius profesinio mokymo įstaigų padalinius siūloma pertvarkyti į bendrojo ugdymo mokyklų profesinio mokymo skyrius arba sujungti jų pajėgas su bendrojo ugdymo mokyklomis pasirašant jungtinės veiklos sutartis, pagal kurias bendrojo ugdymo mokyklos mokiniams teiktų bendrąjį ugdymą, o profesinio mokymo įstaigos mokytų profesijos.

„Esminis dalykas, kad mokyklų tinklo pertvarka mažins konkurenciją tarp bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo, nes bendras visos švietimo sistemos tikslas – sukurti mokiniui kuo geresnes sąlygas tiek įgyti bendrojo ugdymo, tiek profesinių kompetencijų“, – sako Lietuvos profesinio mokymo įstaigų asociacijos prezidentė Elena Pelakauskienė.

Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėjas švietimo ir kultūros klausimais Jonas Mickus pabrėžia, kad profesinį mokymas yra labai reikalingas regionams, tad labai svarbu vykdyti tinklo pertvarką, kad regionuose būtų  profesinio mokymo teikiamos galimybės įgyti darbo rinkoje paklausią profesiją.

Siekiant, kad profesinio mokymo pasiūla atitiktų darbo rinkos paklausą, vyksta nuosekli profesinio mokymo įstaigų pertvarka: 2016 m. Lietuvoje veikė 73 profesinės mokyklos, 2019 m. – 61 profesinio mokymo įstaiga.

Pertvarkant profesinį mokymą parengtas ir įgyvendinamas valstybinių profesinio mokymo įstaigų tinklo vystymo planas. Planas numato racionalesnį materialinių ir finansinių išteklių naudojimą, optimalesnį mokyklų išdėstymą ir darbdavių lūkesčius atitinkantį darbuotojų rengimą. Jame numatyta, kokios įstaigos ir kokio turinio profesinio mokymo paslaugas turėtų teikti profesinio mokymo įstaigos, kad mokymo programos nesidubliuotų.

Ministerijos siūlomas pertvarkos projektas bus paskelbtas sausio 31 d. Mokyklų bendruomenių, savivaldybių ir kitų socialinių partnerių reakcijų į pateiktus pasiūlymus ministerija lauks mėnesį nuo projekto paskelbimo.

Su ministerijos siūlymais dėl profesinio mokymo įstaigų tinklo pertvarkos galima susipažinti čia.