Tatjana Babrauskienė: Ar iš principo įmanoma reformuoti mūsų švietimo sistemą?

Grįžti

Tatjana Babrauskienė: Ar iš principo įmanoma reformuoti mūsų švietimo sistemą?
event 2019-09-03 domain 15min.lt label_outline Spaudos apžvalga

Tatjana Babrauskienė: Ar iš principo įmanoma reformuoti mūsų švietimo sistemą?

Apie trečdalis mokytojų šiandien dirba tik maždaug puse etato. Dėl to vidutinis jų darbo užmokestis yra mažesnis. Pasak Švietimo, mokslo ir sporto ministro Algirdo Monkevičiaus, tokia problema yra susidariusi ne dėl to, kad Lietuvoje yra per daug mokytojų (jų netgi trūksta), o dėl tinklo organizavimo problemų.

Akivaizdu, kad nuo rugsėjo, įgyvendinant antrąjį mokytojų etatinio darbo apmokėjimo sistemos įvedimo etapą, į mokyklas ateina beveik 9 proc. didesnis finansavimas, skirtas mokytojų atlyginimams, tačiau jis mokyklų tinkle pasiskirstys netolygiai. O tai automatiškai užprogramuoja naują konfliktą švietimo sektoriuje. Kodėl jau tris dešimtmečius nesugebama sutvarkyti šito mistinio „tinklo“. Ir kas už tai atsakingas?

Švietimo sistemos Lietuvoje trūkumais susirūpino ir Europos Komisija, kuri kasmet teikia kiekvienai Europos Sąjungos šaliai skirtas ataskaitas, kuriose visapusiškai išanalizuoti iššūkiai šalių narių ekonomikai. Tai vienas iš Europos semestro ciklo etapų, po kurio, šių ataskaitų pagrindu, aptarus jas su ES valstybėmis narėmis, gegužės mėnesį konkrečioms šalims teikiami skirtų rekomendacijų pasiūlymai.

Daugiau skaitykite čia.