Unė Kaunaitė. Ar tikrai niekas nebenori būti mokytojais?

Grįžti

Unė Kaunaitė. Ar tikrai niekas nebenori būti mokytojais?
event 2019-08-27 domain Delfi.lt label_outline Spaudos apžvalga

Unė Kaunaitė. Ar tikrai niekas nebenori būti mokytojais?

„Nebus, kam mokyti“. „Jaunuoliai nesirenka pedagogų rengimo studijų“. Antraščių, skelbiančių apie tragišką pedagogų rengimo padėtį, pilna spauda.

Išdrįsiu teigti priešingai – norinčiųjų būti mokytojais yra ir jie renkasi pedagogines studijas. Tikrai nesu vienintelė taip mananti – pedagogus rengiančios aukštosios mokyklos pavojaus varpais taip pat neskambina. Šiuo straipsniu kviečiu įsitikinti, kad antraštės tikrai neatitinka realybės.

Visuose dramatišką scenarijų piešiančiuose straipsniuose aptariamos dalykinės pedagogikos studijos, kurias jaunuoliai renkasi iškart baigę mokyklą. Skaičiai čia išties nedideli, o tiksliųjų dalykų mokytojų ir su žiburiu sunku rasti.

Tačiau pamirštama, kad šio tipo – lygiagrečiosios – studijos tėra vienas iš daugelio būdų tapti mokytoju. Kitas, ypač populiarus, kelias – profesinės pedagoginės studijos (PPS). Tai vienų metų studijos, per kurias asmuo, jau turintis aukštąjį konkrečios krypties išsilavinimą (pvz., lietuvių filologijos, matematikos, istorijos ir pan.), įgyja pedagogo profesijai reikalingas kompetencijas.

Daugiau skaitykite čia.