Vilija Targamadzė: Kodėl bendrajame ugdyme vis antraip?

Grįžti

Vilija Targamadzė: Kodėl bendrajame ugdyme vis antraip?
event 2019-07-22 domain 15min.lt label_outline Spaudos apžvalga

Vilija Targamadzė: Kodėl bendrajame ugdyme vis antraip?

Klausiu savęs: ar vėl verta rašyti apie bendrojo ugdymo baigiamuosius egzaminus, testus, jų vertinimą ir įvertinimą? Juk iš esmės niekas nesikeičia. Kažkas papudrinama, kažkas padaro potėpį ar užrėžia brūkšnį etc. Metai iš metų kepurnėjamasi problemose, kurios nesprendžiamos. O tai yra NEC (Nacionalinio egzaminų centro), ŠMSM (Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos) ir kitų jai pavaldžių institucijų atsakomybė.

Šiemet vėl operuojama statistika – 10 proc. abiturientų neišlaikė Valstybinio lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino, 18 proc. suklupo Valstybiniame matematikos brandos egzamine (VBE) ir pan. Nuolat kalbama apie iššūkius, tačiau kokius ir kodėl? Gal iššūkis yra NEC pagaliau sukonstruoti tokią mokinių pasiekimų vertinimo ir įvertinimo sistemą, kuri būtų adekvati bendrojo ugdymo programoms ir nurodytiems bendrojo ugdymo baigiamųjų egzaminų ir testų tikslams. Dabar kartais kyla mintis, kad konstruojamas termometras neaišku kam – ar oro, ar kūno temperatūrai matuoti. O gal šiaip sau. Tik kaina nėra menka (ne tik finansine, bet ir mokinių, jų tėvų, mokytojų psichologine, sveikatos, visuomenės klaidinimo prasme).

Skaitykite daugiau čia.