hero

Skaitymo ir rašymo gebėjimų ugdymas ikimokykliniame ir priešmokykliniame amžiuje

Skaitymo ir rašymo gebėjimų ugdymas ikimokykliniame ir priešmokykliniame amžiuje

Panevėžio rajono švietimo centras
2023-06-20
Beržų g. 50, Panevėžys
Viena iš svarbiausių pastarųjų metų mokslinių tyrimų išvadų yra glaudus ryšys tarp skaitymo ir ankstyvojo vaikų ugdymo. Pastarąjį dešimtmetį sparčiai gausėjantys vaikų raidos tyrimai pabrėžia ankstyvųjų metų, ypač ikimokyklinio amžiaus, svarbą diegiant raštingumo pagrindus. Raštingumo ugdymas prasideda ankstyvame vaiko raidos etape ir lemia pasiekimus mokykloje vėlesniais metais. Pagrindiniai ankstyvojo raštingumo dėmenys, lemiantys skaitymą ir sėkmę mokykloje, yra žodinė kalba, abėcėlės žinios ir žinios apie spaudinių aplinką. Mokymasis skaityti prasideda nuo kalbos girdėjimo. Kuo turtingesnė ir įvairesnė (kalbine prasme) vaiko aplinka, tuo didesnė tikimybė, kad vaikui bus lengviau išmokti skaityti. Skaitymas – viena iš svarbiausių investicijų į ankstyvojo vaikų raštingumo ugdymą. Ikimokykliniame amžiuje skaitymo įgūdžių lavinimas ypač aktualus, nes tai formuoja charakterio bruožus, moko taisyklingai ir raiškiai kalbėti, turtina vaikų žodyną, suteikia įvairių žinių, padeda formuotis vertybių sistemai. Per skaitymą mes ne tik pažįstame pasaulį, plečiame akiratį, bet ir laviname atidumą, pastabumą, mokomės savarankiškai mąstyti bei emociškai suprasti kitą. Ikimokyklinio amžiaus vaikai dar nėra skaitytojai, o tik aktyvūs klausytojai. Vaikų skaitymo proceso suvokimas tobulėja suaugusiųjų dėka ir priklauso nuo ikimokyklinio ugdymo įstaigų bei šeimų bendradarbiavimo. Šiandien yra itin didelis pasirinkimas įvairių raidžių kortelių, skaitymo mokymosi vadovėlių, pratybų, skiemenų kortelių. Tačiau pasitaiko, kad vaikai vis tiek nenori mokytis pažinti raides, skaityti, negeba jungti raidžių į skiemenį, skiemenų į žodį. Jiems raidžių bei skaitymo mokymasis tampa sunkiu darbu, neįdomia veikla, kuri dažnai baigiasi ašaromis, liūdesiu, pykčiu ir nusivylimu. Dažnai tiek vaikų tėvai (globėjai), tiek ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojai, tiek įvairūs specialistai, dirbantys su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais, susiduria su iššūkiu – kaip sudominti vaikus mokytis pažinti raides. Kaip išmokyti vaikus skaityti, kad skaitymas taptų įtraukianti, įdomi veikla? Kaip tai paversti smagiu ir įtraukiančiu žaidimu, kuriame būtų ne tik žaidžiama, bet ir mokomasi raidžių pažinimo ir skaitymo pagrindų? Skaitymas ankstyvajame amžiuje nėra privalomas, tačiau, panaudojus vaikų smalsumą, įsitraukimą ir užmezgus ryšį, šis uždavinys gali būti pasiektas. Įtraukiantys žaidimai ir įdomios veiklos iš tiesų padeda mažiesiems atrasti raidžių pasaulį ir skaitymo džiaugsmą.Todėl pedagogų žinios ir kompetencija labai svarbi ugdant vaikų skaitymo ir rašymo gebėjimus, aplinkos pažinimą ir kitus įgūdžius. Programa skirta ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, pagalbos mokiniui specialistams. Programa sudaryta iš modulių, teorinių ir praktinių užsiėmimų, kurių trukmė 40 akademinių val.
Papildoma informacija
Registracija Apsilankyti puslapyje
Savivaldybė Panevėžio m. sav.
Kitos sąlygos Nemokamas
Nacionalinis Ne
Koordinatoriaus el. paštas loreta.salciuniene@prsc.lt
Koordinatoriaus tel. nr. 845582971
Renginio vieta