Tinklalapio logotipas
Grįžti

Deimantė Rimkutė: Ar tikrai leisti moksleiviams spręsti patiems?
event 2019-02-12 domain 15min.lt label_outline Spaudos apžvalga

Deimantė Rimkutė: Ar tikrai leisti moksleiviams spręsti patiems?
Artėjantys rinkimai it egzaminas dar kartą patikrins mokyklų Pilietinio ugdymo programos efektyvumą. Praeituose Seimo rinkimuose savo valią išreiškė tik 37 proc. jaunimo. Ką daryti, kad demokratiniuose procesuose jaunimas dalyvautų aktyviau?

Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nuomones/deimante-rimkute-ar-tikrai-leisti-moksleiviams-spresti-patiems-18-1101074?c=18&copied

Artėjantys rinkimai it egzaminas dar kartą patikrins mokyklų Pilietinio ugdymo programos efektyvumą. Praeituose Seimo rinkimuose savo valią išreiškė tik 37 proc. jaunimo. Ką daryti, kad demokratiniuose procesuose jaunimas dalyvautų aktyviau?

Turbūt atsakymas siejamas ne vien su švietimo gairėmis ar naujomis politikos koncepcijomis. Problemos šaknys slypi kur kas giliau: ne ministerijos dokumentų puslapiuose. Praktinis pasaulis liudija, kad prastai įgyvendinama gera teorija be praktikos devalvuoja. Teorija turi būti ištikima realybei. Vice versa. Būtent todėl pilietiškumo skatinimo kontekste svarbu diskutuoti apie praktinį demokratinių procesų taikymą mokyklose. Pamenu, būdama dešimtokė, tapau šių procesų dalimi. Drauge su kitais mokiniais dalyvavome įvairiuose politiniuse procesuose, iš pradžių siūlydami idėjas mokykloje, vėliau savivaldybėje ir, galiausiai, Seime. Dialogas su sprendimų priėmėjas leido suprasti įvairių visuomenės grupių įtraukimo į sprendimų priėmimą reikšmę. Šis demokratiškumo, dialogo užmezgimo principas, pirmiausia man atsiskleidė kaip politikos žinojimo ribotumo (objektyvumo) problemos sprendimo būdas, paskiausia – kaip pilietinio aktyvumo didinimo stimulas.

Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nuomones/deimante-rimkute-ar-tikrai-leisti-moksleiviams-spresti-patiems-18-1101074?c=18&copied

Turbūt atsakymas siejamas ne vien su švietimo gairėmis ar naujomis politikos koncepcijomis. Problemos šaknys slypi kur kas giliau: ne ministerijos dokumentų puslapiuose. Praktinis pasaulis liudija, kad prastai įgyvendinama gera teorija be praktikos devalvuoja. Teorija turi būti ištikima realybei. Vice versa. Būtent todėl pilietiškumo skatinimo kontekste svarbu diskutuoti apie praktinį demokratinių procesų taikymą mokyklose.

Pamenu, būdama dešimtokė, tapau šių procesų dalimi. Drauge su kitais mokiniais dalyvavome įvairiuose politiniuse procesuose, iš pradžių siūlydami idėjas mokykloje, vėliau savivaldybėje ir, galiausiai, Seime. Dialogas su sprendimų priėmėjais leido suprasti įvairių visuomenės grupių įtraukimo į sprendimų priėmimą reikšmę. Šis demokratiškumo, dialogo užmezgimo principas, pirmiausia man atsiskleidė kaip politikos žinojimo ribotumo (objektyvumo) problemos sprendimo būdas, paskiausia – kaip pilietinio aktyvumo didinimo stimulas.

Daugiau skaitykite čia.