Tinklalapio logotipas
Grįžti

Ministerija: ieškome sprendimų sudaryti sąlygas įvairiapusiam meniniam ugdymui mokyklose
event 2021-06-02 domain Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Ministerija: ieškome sprendimų sudaryti sąlygas įvairiapusiam meniniam ugdymui mokyklose

Šiandien Švietimo, mokslo ir sporto ministerija rengia susitikimą su šokio, dailės, muzikos, teatro,  fizinio ugdymo mokytojų asociacijomis aptarti pokyčių ir ieškoti atsakymų į kylančius klausimus.

„Sporto įstatyme aiškiai įrašyta, kad pradiniame ugdyme turi būti trys fizinio ugdymo pamokos, kaip ir kituose  bendrojo ugdymo lygmenyse.  Fizinio ugdymo programa yra trijų valandų trukmės. Kai kuriose mokyklose viena  iš fiziniam  ugdymui skirtų  pamokų  būdavo atiduodama šokio pamokai. Pakoregavus bendrojo ugdymo planus, liko trys fizinio ugdymo pamokos. Tačiau mokykla ir toliau gali integruoti šokius į fizinį ugdymą. Turbūt niekas neprieštaraus, kad šokiai, o ypač sportiniai, stiprina fizinį pasirengimą. Tačiau šią situaciją reikia spręsti iš esmės, kas nebuvo daroma daug metų. Reikia apsispręsti, ar šokis integruojamas per meno ar fizinės kultūros dalykus, ar jis gali būti kaip atskiras dalykas. Jeigu atskiras dalykas, tai būtina papildyti ugdymo planus viena papildoma šokiui skirta valanda ir tam numatyti papildomą finansavimą“, - sako švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ramūnas Skaudžius.  

Bendruosiuose ugdymo planuose, švietimo, mokslo ir sporto ministrės patvirtintuose gegužės 3 d., meninei sričiai 1-4 klasių mokiniams kaip ir praėjusiais metais numatytos 4 val. per savaitę, kad mokykla, planuodama ateinančius mokslo metus, galėtų rinktis iš muzikos, dailės ir technologijų, teatro ir šokio. Taip pat šokio pamokas galima integruoti į muzikos, fizinio ugdymo pamoką ar panaudoti neformaliojo švietimo valandas. Jei šokio mokomasi per fizinio ugdymo pamokas, turėtų būti vystomos vaikų fizinės savybės. Jei per meninio ugdymo pamokas – turėtų būti lavinamos meninės kompetencijos.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kalbasi su mokslininkais dėl visų ugdymo plane numatytų valandų perskirstymo galimybių, lyginamos tendencijos su užsienio šalyse taikoma praktika, taip pat skaičiuojama, kiek papildomų lėšų reikėtų, norint įvesti papildomas dalykų (pvz., informacinių technologijų, menų) valandas pradiniame ugdyme.

 

Komunikacijos skyrius

El. paštas info@smm.lt