Akademinių pasiekimų ir asmeninės rūgties dermė pamokoje taikant savivaldį ir personalizuotą mokymąsi
Akademinių pasiekimų ir asmeninės rūgties dermė pamokoje taikant savivaldį ir personalizuotą mokymąsi
Tauragės švietimo centras
2024-02-01
Aerodromo g. 6, 72186, Tauragė
Vienas iš esminių veiksnių, kurie lemia geresnius mokymosi pasiekimus yra laikomas savivaldus
mokymasis (The Teaching and Learning Toolkit, 2014; Blaschke, 2012; Dick, 2013; Ehlers, 2013;
van Velzen, 2016), nes identifikuojamas esminis XXI amžiaus ugdymo tikslas – ne tik išmokyti
mokinius mokytis, bet ir savarankiškai valdyti savo mokymąsi, t. y. besikeičiančios aplinkos
kontekste valdyti savo asmeninę kaitą tam, kad galėtume ne tik išlikti, bet ir jaustis lydimi sėkmės.
Realizuojant Švietimo įstatyme numatytą tikslą, svarbu orientuotis ir į asmenybės brandą.
Neatsitiktinai Geros mokyklos koncepcijoje (2015) yra numatyti šie rezultatai: mokymosi pasiekimai
ir pažanga bei asmenybės branda.
Atnaujinant Bendrąsias programas pasirinkta nauja kryptis – kompetencijomis grįsto ugdymo plėtotė.
To pasekoje ugdymo tikslas bus nukreiptas ne tik į dalykines žinias, bet ir į išskirtas kompetencijas.
Tad kyla iššūkis, kaip ugdymo procese kartu su dalyko žiniomis ugdyti numatytas kompetencijas.
Taikant savivaldaus ir personalizuoto mokymo prieigas bus demostruojamos technikos, kaip užtikrinti
dalykinių žinių ir kompetencijų plėtotę (tiek organizuojant pamoką, tiek vertinant, suteikiant
grįžtamąjį ryšį ir pan.). 2015 m. Geros mokyklos koncepcijoje, Pradinio, pagrindinio, vidurinio
ugdymo programų apraše (2015) įtvirtinta savivaldžio ir personalizuoto mokymosi prieiga, tačiau
ugdymo praktikoje jos įgyvendinimas dėl pedagoginio proceso bei pedagogų pasirengimo ribotumų
yra komplikuotas. Todėl siekiant ugdymo praktikoje įgyvendinti švietimo dokumentuose užfiksuotas
ugdymo/si nuostatas, mokytojui svarbu suprasti, kaip mokymosi procese pasireiškia savivaldis ir
personalizuotas mokymasis, ko reikia, kad būtų galima modeliuoti tokiam mokymuisi tinkamą
aplinką, kokių mokymo strategijų laikytis idant būtų užtikrinta tiek akademinių pasiekimų, tiek
kompetencijų ir asmenybės ūgties dermė. Savivaldžio mokymosi prieigos nauda akcentuojama ne tik
asmeniniu lygiu, bet ir instituciniu bei nacionaliniu lygmenimis.
Todėl institucinio lygio programa Akademinių pasiekimų ir asmenybinės ūgties dermė pamokoje
taikant savivaldį ir personalizuotą mokymą/si siekiama plėtoti mokytojų profesines kompetencijas
(pamokos planavimas, organizavimas, į(si)vertinimo procesas), ji yra savalaikė ir aktuli.
Papildoma informacija
Savivaldybė | Tauragės r. sav. |
Kitos sąlygos | Mokamas |
Nacionalinis | Ne |
Koordinatoriaus el. paštas | murauskaite.inga@gmail.com |
Koordinatoriaus tel. nr. | 865269120 |
Renginio vieta