hero

Dirbtinio intelekto era Pietų Korėjos bendrajame ugdyme: pirmieji žingsniai

Dirbtinio intelekto era Pietų Korėjos bendrajame ugdyme: pirmieji žingsniai

2024-03-12
Nacionalinė švietimo agentūra

Pietų Korėja garsėja ne tik žaibišku technologinių naujovių taikymu, bet ir šalies mokinių pasiekimais tiksliųjų ir gamtos mokslų srityse. 2022 m. PISA tyrimų duomenimis, šalies mokinių matematinis ir gamtamokslinis raštingumas yra ketvirtoje vietoje pasaulyje.

Tad požiūris į technologijas ir mokinių pasiekimai sudaro prielaidas judėti toliau, skaitmenizuojant ir modernizuojant ugdymo procesą. Pietų Korėjos švietimo ministerija (MOE) 2023 m. iškėlė ambicingą tikslą – Korėjos švietimo sistema turi tapti skaitmeninės švietimo transformacijos lydere pasaulyje. Ministerija planuoja paspartinti švietimo transformaciją, naudodama dirbtinį intelektą ir edukacines technologijas. Pirmiausia iki 2028 m. ketinama parengti naujas skaitmenines mokymo priemones visiems dalykams pagal esamus vadovėlius, integruojant dirbtinio intelekto teikiamas galimybes, tuo tikslu 2023 m. ministerija paskelbė Skaitmeninių vadovėlių su dirbtinio intelekto galimybėmis naudojimo gaires. Šiose gairėse detaliai aprašomi tiek technologiniai reikalavimai, kaip parengti skaitmeninę mokymo priemonę, tiek rekomendacijos leidėjams ir mokytojams, kaip kurti ir naudoti šias priemones mokymo procese. Remiantis šiomis gairėmis jau yra pradėtas tokių mokymo priemonių parengimas ir jau 2024 m. švietimo technologijų parodoje „Education Korea“ buvo pristatytos kelios skaitmeninės mokymo priemonės anglų, kinų kalbų, matematikos mokymuisi su dirbtinio intelekto elementais: pokalbių, kūrybinių sprendimų, programavimo ir kitomis galimybėmis.

Numatoma atnaujinti ir bendrąsias programas, kurios turėtų būti labiau pritaikytos skaitmeniniam ugdymui, bei akcentuojamos mokytojų kvalifikacijos tobulinimo temos, tokios kaip duomenų analizės rezultatų panaudojimas ir personalizuotas mokymas.

Aktualu pažymėti, kad šie ambicingi Pietų Korėjos švietimo ir mokslo ministerijos uždaviniai yra gerai žinomi ir išaiškinti tiek savivaldos lygmens, tiek mokyklų darbuotojams. Visi žino siekius ir yra suplanuoti žingsniai jiems pasiekti. Štai Sedžongo miesto, svarbiausio Korėjos administracinio centro, įkurto tik 2007 m., vienos vidurinės mokyklos vadovė ir mokytojai pristatė, kaip integruoja dirbtinį intelektą matematikos, IT pamokose, kokios suplanuotos veiklos šiems tikslams įgyvendinti.

Įgaunantis pagreitį Pietų Korėjos mokyklų skaitmenizavimas ir dirbtinio intelekto taikymas ugdymo procese reikalauja ir tinkamo didaktinio bei metodinio pagrindimo, kad ugdymo procesas būtų sėkmingas ir tikslingas. Vis dėl to mokytojai ir edukologai pastebi, kad kol kas dirbtinio intelekto naudojimas pamokose paliekamas mokytojų iniciatyvai ir supratimui, nes trūksta metodinių rekomendacijų ir nėra aiškus dirbtinio intelekto naudojimo reglamentavimas bei kita reikalinga metodinė ir teisinė bazė, kita pagalba mokytojams. Šie kol kas neišspręsti klausimai gali ne tik sudaryti rimtas kliūtis naudoti dirbtinį intelektą ugdymo procese, bet ir kelti tam tikras grėsmes informacijos patikimumo ir asmens saugumo bei etiško informacijos naudojimo aspektais.

Taigi ar Pietų Korėjos švietimo sistema sugebės suvaldyti šuoliuojantį dirbtinio intelekto žirgą ir iš tiesų tapti pasauline skaitmeninės švietimo transformacijos lydere pasaulyje?

Straipsnis parengtas remiantis projekto „Skaitmeninė švietimo transformacija („EdTech“)“ organizuoto vizito į Pietų Korėją medžiaga.

Salomėja Bitlieriūtė, NŠA Ugdymo inovacijų skyrius